onsdag 11 mars 2015

P07s första faddrar


Nu släpps bomben! Våra första faddrar är nu redo att presenteras!

De tre första faddrarna är Benny Tran, Andy Nilsson och Linus Olander. De alla spelar i vårt p00 lag i föreningen.

Jag ställde några frågor till killarna för att få mer information om dem.

Hej killar! 

Första frågan blir, vilken position spelar du på? 

B- Hej! Jag spelar som forward.

A-Hej! Jag är målvakt.

L- Hej! Jag spelar som back,

När började du spela innebandy?

B-Jag började spela när jag var 10 år.

A- Jag började spela när jag var 7 år fast jag har bara varit målvakt i 4 år innan dess var jag utespelare.

L- Jag har inte spelat innebandy så länge, ungefär ett år. Innan det spelade jag hockey i ca 10 år.

Vad är roligast med att spela innebandy? 

B- Spela innebandy är som roligast när alla har kul och att vinna matcher såklart!

A- Gemenskapen och lagandan.

L- Jag tycker att innebandy är som roligast när alla ger 100% och vinner matcher. Självklart är en av höjdpunkterna att ha kul, det är ju det som är viktigast.

Hur ofta tränar du innebandy?

B- Jag tränar tre gånger i veckan, och hemma spelar jag väldigt mycket innebandy och trixar och dribblar hemma.

A- Jag tränar 4 gånger i veckan.

L- Jag tränar 3 dagar i veckan.

Vad ska bli roligast att vara fadder för p07?

B- Att vara fadder till p07 kommer betyda väldigt mycket och det kommer bli kul att se hur de kan utvecklas!

A- Att hjälpa killarna att träna så de tycker att innebandy är bäst!!

L- Att vara fadder till p07 ska bli kul för att se hur hela laget utvecklas!



Vad kan du bidra med i detta laget?


B- Jag kommer bidra och lära dem så mycket jag kan  och även sprida glädje i detta laget!

A- Jag hoppas att jag kan överföra glädje att spela och tipsa dem om målvaktsknep sedan när dem ska införa det!

L- Jag vill bidra med glädje och att spelarna ska känna att det är kul att lira innebandy.

Benny Tran

Andy Nilsson 

Linus Olander 

Vi hälsar killarna välkomna till laget och det ska bli otroligt roligt att se vad dem kan bidra med! 

På onsdag kommer Benny och Linus besöka träningen, dem kommer ta med sig en kompis som heter Andre som ska se hur det känns att vara fadder. 

Jag hoppas träningen idag gick bra, jag är tyvärr sjuk och vad jag fick höra kom inte Jörgen heller. Hoppas det gick bra ändå! 

På söndag ses vi igen och vi samlas 12.15 i sporthallen vid entrén. 

/ Clara 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar